onsdag 23 juli 2008

Sytt i våras - mjukisdjur

Mitt syintresse väcktes till liv när jag på biblioteket hittade böckerna "Kalle K och andra varelser du kan sy" och "Kalikåkrabater". Åh, det finns så mycket roligt att sy i de böckerna! Jag har sytt två kärleksdronkar och några maskskallror. Är det någon som vet var man kan få tag på kalikåvelour i Göteborgsområdet?

Jag har även sytt några Mini Moopy. Här är en länk till en sida där man kan lägga upp bilder på sin Mini Moopy. Tidigare var mönstret för Mini Moopy gratis och då skulle man som tack lägga upp en bild av sin Moopy på den sidan. Jag hann aldrig beställa något gratismönster men det är ju inte så svårt att knåpa ihop sitt eget. Inspiration får man genom att titta hur andra har gjort, vilka tyger och olika mönster de har valt. Här är en bild av en av de som jag har gjort. Visar även en av kärleksdronkarna. Det här är den första jag sydde, den blev väl sisådär kan jag väl säga. Den andra blev bra men den har jag gett bort...





Mini Moopy



Kärleksdronk

1 kommentar:

Anonym sa...

söt dronk :D