lördag 31 december 2011

Gott nytt år och virkad sjöjungfru

Tänkte bara titta in och säga Gott nytt År!

Jag har varit helt genomförkyld i veckan och har inte haft ork till någonting men nu är jag på bättringsvägen igen och igår virkade jag den här sjöjungfrun. C är väldigt fascinerad av sjöjungfrur och har varit det ett tag nu så när jag hittade beskrivningen på den här så var det bara att sätta igång.


Den fick väldigt långt hår så det blev en blandning av Ariel och Rapunzel enligt C.  Jag är inte helt nöjd, det beiga garnet var lite för tjockt så det blev inte helt snyggt men C är glad.



Gott nytt År!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år till dig.

Unknown sa...

Söt jungfru! Gott nytt år!

Anki sa...

Jättefin sjöjungfru, Gott Nytt År!

Palven sa...

Du är flitig med virknålen ;o)
God fortsättning!!!