lördag 19 mars 2011

Virkad babyval eller är det en säl?

Idag har jag lyckats göra färdigt den här lilla babyvalen. Jag började virka på den för några veckor sedan men så blev det stopp för man skulle sätta fast säkerhetsögonen efter det att man virkat halva valen färdigt, jag har inte lyckats beställa hem några ögon ännu så därför blev virkningen liggandes.


Sedan hittade jag inte valmönstret när jag skulle fortsätta virka. Men så kom jag på att Mia hade ett valmönster i sin andra bok och fortsatte virkandet efter det mönstret och det funkade det också. Jag tycker nog mer att det liknar en babysäl än en babyval men söt blev den. Ögonen broderade jag dit istället. Jag har ju köpstopp så länge marsutmaningen pågår :) 


Jag kom förresten på vart jag hittade mönstret  från början. Här hos PlanetJune

Passar på att tipsa om att ett nytt hemlisbyte snart drar igång. 

2 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Söt! Ser ut som en liten säl tycker nog jag med.

63 grader nord sa...

Så søt! Og du er flink som overholder kjøpestoppen :0)

Kanskje jeg å skal prøve meg på en sånn hval, men har jeg blått garn? Jeg har brunt da...kanskje jeg finner mønster på en elefant, en ape eller kanin? Men hvorfor ikke en brun hval ;0)