tisdag 5 juli 2011

5-åring i huset

I söndags kväll klippte jag ut och sydde de här kläderna. Två par byxor, två tröjor, två mössor, en västklänning och en haklapp alltihop i storlek 50.


Första setet, röda mjukisbyxor och en moln t-shirt samt en hjälmmössa. Det var inte meningen att det skulle bli vita knytband till mössan, men eftersom jag hade lyckats köra sönder tvillingnålen igen, så fick det bli vanlig snedslå och jag hade bara vit hemma. Byxmönster kommer jag inte ihåg vart i från, t-shirten Meedom raglantröja och hjälmmössan Anita Gunnars.

Nästa set består av ett par byxor, en långärmad t-shirt, en västklänning, en knutmössa och en haklapp.


Byxorna samma modell som ovan (kommer inte ihåg vilket mönster), Meedoms raglantröjemönster, västklänningmönster från en Ottobre från 2007 med prematurkläder, knutmössa, samma mönster som jag hänvisat till tidigare och slutligen en haklapp efter egenritat mönster i minimodell. Prickig vaxduk och rosa velour från Stoff och stil, fint biltyg som jag fått i ett byte med Tisa, strykapåmärke också från Stoff och stil. Klänningen gjorde jag om lite. Knapparna är bara dekoration, jag hade bankat dit tryckknappar men "glömt" att förstärka så det gick hål i tyget :/ Var alltså tvungen att sy ihop hålet och satte då dit vanliga vita knappar.

De här kläderna är alltså present till C som fyller 5 år imorgon/idag 5 juli, (datorn hängde sig så det här inlägget tog myyycket längre tid än beräknat att skriva.) Jag hoppas att de kommer passa hennes docka som finns på bild i inlägget innan. Inte klokt att skruttan fyller 5 år! Kan väl säga att hon var bestämd redan då, jag gick över tiden precis en vecka, hon var beräknad till den 28 juni men på natten/morgonen den 5 juli kom en superspark, det var nästan så att man hörde hur fosterhinnan sprack, vattnet gick och det var bara att fara till Östra. Lillskruttan hade väl fått nog där inne och ville ut :)

Jag återkommer med livebilder på C och dockan.

3 kommentarer:

Camilla/NÅNI by Smillas sa...

Jättefina kläder!
Åh, jag hade ingen aning om att du bodde i närheten av Göteborg, jag har inte så bra koll...Det hade varit jätteroligt att få surra med sybloggare, jag hade dock mannen med mig, men han var nöjd med att få gå på Media Markt, sen satt han utanför och väntade. Nästa gång jag är i Göteborg ska jag komma ihåg dig :)

Palven sa...

Så mycket snyggt! Hon lär bli superglad :o)

JENNIIZ sa...

Vad snyggt du syr.
Syr du på beställning med till docka??

Maila mej gärna på jenniiz@live.se
Jag är intresserad annars att beställa av dej.