lördag 23 juli 2011

En Tilda

Här är en ny Tilda jag har sytt under veckan som har gått, gjorde det sista idag och nu är den färdig.

Mönster ur boken Tildas atelier. Istället för sydda körsbär så virkade jag smultron som jag sydde fast.

Och istället för en sjalett på huvudet virkade jag en röd ros som jag sydde fast i håret.

Den här Tilda-modellen är ganska lång, cirka 60 cm, och benen sys av vid knät så den kan sitta. 

Jag påminner om min utlottning som avslutas om en vecka. Var gärna med!

Nu har jag äntligen semester med tre veckors ledighet! Får se hur mycket sytt det hinner bli på de veckorna. 

3 kommentarer:

Gittan sa...

Å vilken söt! riktigt gulligt med rosen i håret med!!

Louise sa...

Vilken söt Tilda! Jag har länge funderat på om jag inte skulle sy mig en för jag tycker de är så fina!! /Louise

dorabella sa...

Så söt!!