onsdag 4 april 2012

Mobilfodral och ett par överdragsbyxor

Jag fick beställning på ett mobilfodral och när jag ändå hade röjt av framför symaskinen så blev det ett par till :) Lite olika storlekar som passar olika modeller av mobiler. Sydda i några av de tygerna som fanns hemma. De är fodrade med fleece eller velour för att bli lite stötdämpande. 


Mobilfodralen sydde jag i helgen som var. Förrförra helgen sydde jag ett par överdragsbyxor till C. Då var det för varmt med termobyxor och inte så skönt med galonbyxor. Nu är det ju kallare igen så det kan nog vara så att termobyxorna åker på igen. Jag har inte lyckats få någon livebild på byxorna eftersom de åkte med till dagis direkt och sedan har de blivit kvar där. 


Röd bävernylon som jag köpte för två år sedan från Stoff och stil. Mönster från boken Sy till småbarnen, lite omgjort. 

1 kommentar:

dorabella sa...

Finfina moilfodral!!