onsdag 18 november 2009

Svartvit haklapp och förkläde



Försöker sy till julmarknaden jag ska vara med på den 5 december. Det går sakta. Det har blivit ännu en haklapp i alla fall, nu sydd av svartvitprickig vaxduk, kantad med rött. Tycker det blev en riktigt snygg färgkombination så jag var tvungen att provsy ett förkläde också i samma färger. C fick prova innan läggdags, men ville helst inte ha det på sig. Det blev lite långt för en treåring kanske, kan nog korta av mönstret 10 cm. Annars är modellen bra så jag syr upp några till i andra färger.

Egna mönster. Vaxduk och snedslå från Stoff och stil. Novemberutmaningen går bra än så länge, har en hel del hemma och har inte behövt handla något ännu. Man får ju dispens på sytråd i novemberutmaningen, undrar om man kan få dispens även på snedslå, för det går åt väääldigt mycket när man syr förkläden.



-Hur knyter man upp? Ja, jag fick av mig det! :)

12 kommentarer:

Jenny sa...

Hej...Gud vad jag gillar dina förkläden!
Undrar hur mycket du skulle ta för att sy upp ett till barn och ett till vuxen i samma mönster?
Skulle vilja ha ett till mig och ett till Linnéa...
Du kan ju fundera på det och maila mig på jennymakinen@live.se eller skriva en kommentar i min blogg!

Kram Jenny

LillaBarn sa...

Jättefina, svart och rött är fint, håller på med ett lapptäcke med just den färgställningen just nu (med alla andra hundra projekt som pågår just nu...)

TurboNeedle sa...

Superfina! Kommer nog till användning till pepparkaksbakningen snart...!? Lycka till på marknaden!

Call design sa...

Håller med, förklädena är underbart fina!

Tygterrier sa...

Mitt i prick :-)

Anonym sa...

Jätte snyggt!

od Andulky sa...

Jättefina!!

Anonym sa...

jättefint!!
vilken marknad ska du stå på?
hoppas du säljer mycket!

Pernilla sa...

Super snyggt, kommer att sälja som smör innan jul perfekt!!

JuMel sa...

Men så fina de är bägge två! Lycka till på marknaden, hoppas du får mycket sålt!

Jenny sa...

Kul att du kollade in min blogg. Är lite dålig på att uppdatera, emn ska bli bättre på det.
Ang förklädena till mig och Linnéa så får du välja vilken färg du vill. Ska bli jätteroligt att ha "egna" förkläden. Gör dem när du har tid och hinner med eftersom det inte är bråttom=)
Kram

Syster Yster sa...

inte första gången jag sticker in huvudet här men första gången jag låter det synas. blir alltid lika stolt över att ha en så duktig storasyster. sen blev det ju extra roligt att se att jag fått en kjol haha. nu ska jag snoka i butiken, runt omkring mig ploppar barn upp som svampar i skogen. puss.