tisdag 24 november 2009

Vimplar


Ett snabbt inlägg här bara för att visa vad som mer blev gjort i helgen. Det är verkligen svårt att få till bra bilder nu när det är mörkt när man kommer hem från jobbet. I helgen blev det vimplar sydda. Jag sydde två sådana här längder, efter den här beskrivningen. Varje längd är ungefär 1,7 meter, det är 9 vimplar på varje, tre vimplar i varje färg/tyg. Tänkte att jag ska sy några till som ska med på julmarknaden.


Tygerna är gamla hyllvärmare. Kanintyg som tidigare såldes på Åhléns, rött flodhästtyg från IKEA och ett rödochvit-randigt tyg som är/var en gardin som jag fått av min mormor. Vimplarna är sydda i sann använd-det-du-har-anda :)



Julmarknad i Jonsered

Jag sätter ett kort beställningsstopp fr o m idag och några dagar framåt när det gäller namnsmyckena. Jag ska beta av de beställningarna som ligger och hinna fixa lite nytt till julmarknaden jag ska vara med på! Jag meddelar när jag kan ta emot beställningar igen.

6 kommentarer:

Vero sa...

Såna vimplar skulle jag vilja ha i min butik, fast i "mina" färger. Jag är bara helt ute när det gäller att sy...

Lycka till på julmarknaden. JAg skall iväg på lucia, men nu på söndag har vi skyltsöndag här och den hoppas jag mycket på.

Anonym sa...

Tycker tygerna matchar så fint och ser så bra ut som vimplar, speciellt med det randiga!

KRUMELEJ sa...

Jättehärliga!

LillaBarn sa...

Vad fina, ett av de projekten som aldrig blir av för min del men nu blev jag inspirerad igen!
Finns det kanintyget fortfarande att köpa på åhlens??

Anna Mustonen sa...

Så himla läckert! E sugen på å göra sånna i vita/gråa nyanser till mitt sovrum, eller till barnens rum. Så najs!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Fina, såna vill jag också göra till barnens rum när jag blivit av med mitt diskbråck.