söndag 19 september 2010

Jeanskjol och singoallatunika


Igår dammade jag av symaskinerna och sydde en jeanskjol och en singoalla till C. Tittar tillbaks och jag tror inte att jag sytt något på en månad! Jag skulle egentligen ha sytt byxor men tyget räckte inte riktigt så det fick bli en kjol istället. Jag använde mig av ett par avklippta byxben och lämnade kvar fållen på jeansen nertill, det blev lite kantigt men jag tycker ändå det blev ok. Mönstret till kjolen är ur Meedoms Sy börnetöj 4-7 år, jag måttade lite efter Jumelkjolen också. :) Singoallamönstret är det vanliga, Welinders singoallatunika. Hjärttyget fick jag av Palven i ett byte vi gjorde i somras.

12 kommentarer:

JuMel sa...

Vilket fint set! Vad läcker jeanskjolen blev, nu blev jag sugen på att testa:)

OttoPippi sa...

Det här setet gillade jag jättemycket!! Så fitn det blå hjärttyget blev till denimen!! Och det är alltid härligt med ReDo! Snyggt, fräscht, sött och cool på samma gång!

Miiaoo sa...

Men hjälp så fint!! =o)
I like it!! Superfin kjol ju! Å jag är så sugen på Welinders singoallamönster också. Hade vart kul att jämföra med mitt egenritade som inte är så jättebäst med mindre ringning.

Unknown sa...

Men det där var ju helt underbart fint! Love!

OYB sa...

Jättesnyggt set!

Thea sa...

Jättesnyggt! Smart att spara jeansfållen och snyggt med vit mudd i midjan på kjolen.

Fangoria sa...

Jättesnyggt set!! Jag tycker det är så fräscht med blått och vitt!

mynta sa...

Vilket underbart snyggt set! Är hjärttyget i trikå eller vävt? Hur som helst är det jättesnyggt!

Palven sa...

Klockrent med tyget/modellen till jeanstyg ;o) Det blev verkligen superläckert! Blev verkligen sugen på att göra något med mitt eget hjärttyg som ligger som hyllvärmare....

Palven sa...

Jag o Skruttan ska ner till Götet andra helgen i okt. Skulle vara skitkul om det passade och vi kunde ta en fika?

Anki sa...

Så snyggt set!!!

TRI o MAR sa...

Vilket jättefint set! Härligt hjärtetyg!!