måndag 2 mars 2009

Marsutmaning!

Hittade en utmaning hos Beas Barnslikheter som jag tyckte lät väldigt bra. Den innebär att man under mars månad endast ska använda det man har hemma, alltså inte köpa nytt. Man ska också försöka pyssla undan något varje vecka. Det kan ju vara ett sätt att komma till botten i den ständiga högen med utklippta, icke färdiga, kläder, väskor, gosedjur eller vad det nu kan vara som man har liggandes.


Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på).
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under mars månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt).
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till
http://beasbarnslikheter.blogspot.com/ Där läggs länkar till varje deltagare ut så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!

1 kommentar:

Beas sa...

När jag läser ditt förra inlägg så slår det mig hur mycket jag BEHÖVER köpa mig en overlock eller coverlock. Jag som bara har en med raksöm i princip, men nu är jag så sugen på att prova på att sy lite kläder och då känns det så trist att få så tråkiga sömmar inuti ju.

Jag tycker det är jätteroligt att du är med "Använd det du har" utmaningen. Jag önskar dig ett varmt lycka till.

Kram Bea