lördag 10 juli 2010

Skickat och fått hemlispaket

Jag var ju med i en omgång till av hemlisbytet, som nu senast passande nog hade temat sommar. Jag fick Rostis som hemlisvän och här är vad jag skickade till henne. Boken kanske känns igen, jag fick den själv i senaste bytet, men såg att jag redan hade den i bokhyllan så då fick den vandra vidare till nästa sybloggare :) Jag skickade med två tyger, ett vävt barnbomullstyg och ett stretchigt, vet inte riktigt vad det heter men det kan nog passa till en tunika eller liknande i vuxenstorlek. Halsband till barnen. En elefanttröja till yngsta dottern, jag skickade även med såpbubblor till henne. Rostis önskade sig knappar så det fick bli två sorter. En somrig tygväska och en somrig chokladbit med jordgubbar fick runda av paketet.


Själv fick jag ett paket av Sanna. Jag hade aldrig listat ut vem du var om jag inte läst brevet :)


Här ser ni vad det innehöll. Badringen uppskattades av C! Tygerna kan nog komma till användning som väsktyg el dyl. Overallmönstret är för en 3-månaders och för tillfället har jag ingen sådan liten i bekantskapskretsen, men mönstret kan ju vara bra att ha på lut. Knappnålar och resår går alltid åt. Paketet innehöll även te, (som jag inte har hunnit smaka på ännu), en necessär och en klänning till C. Tack för paketet hemlisvännen! :)

Annars går det på sparlåga vad gäller sömnaden som ni märker, inte mycket blir gjort här. Jag jobbar två veckor till men sedan ska jag ha tre veckor semester så jag hoppas på lite sytid då!

Ha en fortsatt bra sommar allihop!

3 kommentarer:

JuMel sa...

Fina hemlispaket! Det där översta hade inte varit dumt:) Tänker alltid att jag ska anmäla mig till nått hemlisbyte men det blir liksom aldrig av...

Henrietta sa...

Super härligt paket!

KRUMELEJ sa...

Vilka toppenpaket båda två!