onsdag 8 oktober 2008

Min syhörna

Jag hittade för snart en månad sedan en utmaning på Skrot designs blogg om att visa upp sin syhörna hur bedrövlig den än såg ut. Jag tog då lite kort men det blev aldrig av att jag antog utmaningen, det var så mycket frågor... Jag struntar i att besvara frågorna och visar lite bilder bara.

En Brother ES-2010 computer

Här sitter jag alltså och syr när tillfälle ges. Jag får hålla till i köket. När det är dags för mat brukar jag vrida undan symaskinen. Jag orkar inte lyfta undan den varje gång, det är ändå min plats den står på vid matbordet och jag behöver inte stor plats för min tallrik ;) Vi bor i en fyrarumslägenhet med inte jättestora rum så det finns inte plats i något annat rum men jag trivs i köket så det är helt ok att sitta här. Sedan bilderna togs har jag flyttat om lite. Tygerna som har utökats en hel del det sista har flyttats ut ur köket och in i en garderob i sovrummet.

Tyglådor, mönster, böcker m m

Symaskinen fick jag i julklapp av min sambo för snart ett år sedan, vad tiden går fort! Han undrade vad det skulle vara för modell och vilka sömmar m m. Hade jag vetat då vad jag vet idag så hade det nog blivit en annan sorts maskin. Inte för att den här är dålig på något sätt men en overlock hade ju inte suttit helt fel! Jag menar när han ändå var i köpartagen så hade jag ju kunnat slagit på riktigt stort! Som sagt, jag visste inte så mycket då men en datoriserad symaskin verkade ju väldigt behändigt, bara att trycka på några knappar för att byta söm. Innan hade jag en sådan här, Husqvarna automatic! Har den fortfarande kvar men syr inget på den längre...


Bilden lånad från http://www.lassessymaskiner.se

De här sömmarna har jag att tillgå på min symaskin

Här är symaskinen sedd från baksidan. Jag har datorn bakom ryggen när jag syr så där hamnar jag rätt ofta istället för att sy.

Så här har jag det! Det skulle vara kul att se hur fler har det i sin syhörna!

2 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Kul att se hur du har det. Jag tror jag ska anta den utmaningen jag också. Måste bara fota lite först...om jag törs...

Anonym sa...

nu kan du kika in hos mig... sitter ochsa med ryggen mot datan ;)
dina gosedjur är ju sa gulliga, och inte mycket "onödigare" än annat man syr, tycker jag ;)
/Sara