onsdag 22 oktober 2008

Ormar och en gecko

Sy själv Jing Jangs gosedjur

Det har inte blivit så mycket sytt sedan helgen, det är mycket annat som ska hinnas med. Igår var vi på biblioteket och lånade böcker, några syböcker fick följa med mig hem. Bl a en om gosedjur. Tack Ett tu tre för tipset om boken "Sy själv Jing Jangs gosedjur"! Figurerna är lite liknande Kalikåkrabaterna. Det blev två ormar och en geckoödla. De är sydda i velour från Andersson & Hjalmarson. Ormarna har svart undersida och geckon har ljusblå.

Jag gillar att sy sånt här "onödigt".

Jag väntar ivrigt på landskapstyget från Jofotex, har sett att en del sybloggare redan har fått det. Jag har lite planer på vad det ska bli och hoppas att det kommer den här veckan!

5 kommentarer:

FrökenC sa...

vilka snygga ormar...

OttoPippi sa...

Supercoola djur!!! Vad stoppar du dem med???

Anonym sa...

Den boken är jättebra. Jag har också lånat den förut men det har inte blivit av att jag sytt något ur den ännu.

♥Ida♥ sa...

Har själv lånat den boken o tittat i många gånger. De e ju superkul o sy gosedjur. =)

Lillen&Jag sa...

åhh, vad söta.. :-)