söndag 9 november 2008

Mössor

I helgen har det inte blivit så mycket sytt. Det är mycket annat som ska hinnas med. Igår var vi en sväng till IKEA. Kollade bl a på tyger och jag ville köpa mer flodhästtyg men både det röda och det gröna var slut. Tråkigt!

Två mössor har jag hunnit sy i kväll i alla fall. Jag tycker att mössor inte är helt lätta att få till bra men man måste ju öva för att det ska bli bättre. Jag ritade av den tidigare sydda gula elefantmössan men lade till lite extra upptill för att få dem mer pösiga.

Tygerna jag har använt mig av är randig velour från A&H. Den fodrade jag med enfärgad röd velour inhandlad på Myrins i Göteborg.

Den andra är sydd i rosa fjärilstyg från MG tyger och den är fodrad med vit fleece som kommer från den tidigare slaktade morgonrocken. Ni kanske kommer ihåg att det även blivit en fleecetröja av morgonrocken. Båda mössorna är vändbara, det kan alltså bli en enfärgad röd mössa och en enfärgad vit mössa.

C fick prova mössorna precis innan läggdags. Jag hann inte hämta kameran så livebilderna är tagna med mobilen, därav de gryniga bilderna.







"-Sitter mössan bra?"

4 kommentarer:

Vindling sa...

Jättefina! Min dotter skulle älska den rosa. :D

Mysebo sa...

Roligt att de blev toppiga, som tomteluvor :-)

♥Ida♥ sa...

åååh va fina.. jätte duktigt.. =)

Zazza sa...

Tycker att det är jättesöta mössor och annat som du syr. Du är kretiv det märks.