fredag 26 juni 2009

Sommarsolpaketet jag skickade

I sommarsolswapen fick jag Krumelur att skicka till. Jättekul att få sy till en liten tjej! Det blev nästan gult för hela slanten. Jag tänkte att blir det inte sol ute i sommar kan ju lilltösen lysa som en sol inne ;-) Jag sydde en singoallatunika och ett par pösshorts. Tygerna är gult elefanttyg från Jogotex och gul velour från Andersson och Hjalmarson. Singoallamönstret är ett lite omgjort mönster ur Ottobre 1/2009, "Kukkopilli raglantopp" och pösshortsen finns med i Ottobre 3/2009, "Cassia velourshorts". Jag hade precis lånat Ottobre på biblioteket när jag fick ett eget nummer av tidningen av Heimlaga i mitt sommarsolpaket. Jättebra!

Tygerna jag skickade med är ett gulvitrandigt lite tunnare joggingtyg och en bit pippityg. Ett paket gul snedslå åkte med också. Kan kanske matchas ihop med Pippityget.

En sjöhästskallra fick det bli också. Den hade Clara gärna velat behålla så jag har en till liggandes, ska bara stoppas och sys ihop. Ett mönstret skulle man skicka också. Det fick bli majnumret av Allt om handarbete, det finns en del mönster till mindre barn i det numret och jag tyckte att det kan ju passa bra.

Något gott, eller rättare sagt god choklad, var svårt att hitta då min mottagare skrev att hon var allergisk mot nötter. Det finns inte en chokladkaka att få tag i som det inte står "kan innehålla spår av nötter" på, eller finns det nötfri choklad? Jag var inne i hälsokostaffären efter tips om att det skulle finnas en chokladsort där som var nötfri men icke. Sedan såg jag att hon fått chokladkakor i tidigare byten... Det är säkert så att en del tål de här spåren av nötter och andra inte men jag vågade inte chansa så det fick bli en påse Tutti Frutti passion. Här har Krumelur bloggat om paketet.

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Så mycket fint!

Fia sa...

Ett mysigt paket att få!
Det där med choklad och nötter kan vara lite knepigt. Är själv nöt- och mandelallergiker men har kommit fram till att det går bra om det står "kan finnas spår av", men det är ju väldigt personligt så TuttiFrutti var väl ett bra val, dessutom kändes det som om det matchade de gula kläderna på sätt och vis.

Lallis/Helene sa...

Jättefint paket!

Strumpetossa sa...

Superfint paket!! Det måste mottagaren gillat!! :)

Anonym sa...

Pösshortsen ser jätte mysiga ut!!

od Andulky sa...

Underbart paket!! Shortsen är ju bara för söta!

Ett Tu Tre sa...

Vilket härligt soligt paket du skickade!

Maria sa...

Det finns en chokladkaka på vårt Ica Maxi där det står på förpackningen att den är 100% garanterat fri från nötter. Då finns det inte nötter i den fabriken alls. Men det är väldigt ovanligt. Oftast så gör dom andra produkter med nötter i och då märker dom upp allt som inte innehåller nötter med "kan innehålla spår av...".

Heilt spesiell sa...

For en fantastisk pakke!!