torsdag 2 juli 2009

Smälter ni också bort?

Oj, oj vad varmt det var idag när jag kom ut från jobbet, inne satt vi och frös. Ventilationen var avstängd/trasig igår och idag ville de väl visa att den minsann var lagad och drog på rejält. C, jag och mormor åkte och badade när jag slutat jobbet, de andra ville inte följa med. Vi var vid havet och det var jätteskönt!

Jag har inget sytt att visa upp idag. Jag har fått iväg tre PIF:ar i veckan men väntar med att visa dem. Så lite sömnad blir det i alla fall.

Den lilla sytid jag tidigare hade går numera åt till att stansa namnsmycken. Jättekul att få så många beställningar! (Här, här och här kan ni se några till som jag har gjort.) C gillar dock inte när jag bankar, "inte banka mamma" säger hon och stänger köksdörren om mig. :-) Det har också blivit fler halsband med glashjärtan, C bytte dagisavdelning i maj och de förra halsbanden var till de fröknarna och de nya fröknarna + sonens fritidsfröknar fick också var sitt, tycker att de här halsbanden är väldigt somriga.



I helgen var jag på loppis och hittade de här fyra böckerna, 10 kr styck kostade de innan men nu i lördags var det halva priset på allt så jag köpte de här böckerna och två paket knapphålsresår, alltihop för 20 kr, (fick resåren på köpet, de skulle ha gått på 5 kr). Helt ok tycker jag!



Här nedanför är en nybadad C i tröjan vi fick av Heimlaga. Jättefin. De andra har jag inte lyckats få livebilder på.



Det verkar som om det blir ett smycke som ska lottas ut här på bloggen, eller ska det bli något sytt? Var med och rösta i enkäten här till vänster.

Det ska bli så skönt med semester nu, en dag kvar bara! Det är konstigt att det alltid känns som att man aldrig skulle ha orkat jobba en enda dag till. Ha det bra i värmen!

2 kommentarer:

Karin sa...

Din PIF-present har landat hos mig! Jättefin, TACK!! Vad kul det är med paket :-)

Inlägg kommer i bloggen så småningom - har dock ingen uppkoppling hemma för tillfället och har dessutom strulat till det med mitt googlekonto så jag vet knappt om jag har kontroll över mia bloggar längre :-O

Anna, Tvillingtand sa...

VIlka fynd du gjort! Tycker också att det är varmt, för varmt...