lördag 18 juli 2009

Hemma igen

Nu är vi hemma igen, eller vi var hemma redan sent igår kväll. Det blev en kort men intensiv semestertripp. På fem dagar har vi hunnit med en hel del. Vi åkte från Göteborg i måndags morse, for förbi småland och glasriket, där det blev ett stopp på Kosta outlet. Sedan bar det av ner till Öland, Mörbylånga närmare bestämt. På tisdagen åkte vi igenom småland igen upp till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. C tyckte det var jättekul att se Pippi och Villa Villerkulla och alla de andra figurerna. På kvällen åkte vi ner till Öland igen för att sova. På onsdagen åkte vi ner till Ölands södra udde och tittade på Långe Jan och på utsikten där uppifrån. Vi åkte tillbaks upp på östra sidan av Öland där vi stannade för att bada men det var rätt kallt i vattnet där så det blev inget långt stopp vid badplatsen. Det blev en tur runt Stora Alvaret innan vi var tillbaks i Mörbylånga.



Torsdag morgon bar det av från Öland mot Skåne. Vi stannade till i Kivik och tittade på äppelodlingarna och tog en fika på ett kafé innan vi var framme i Löderup där vi skulle sova en natt. Vi hann med ett eftermiddagsdopp när vi kom fram. Stranden var jättefin och C trivdes verkligen. Senare på kvällen åkte vi in till Ystad och gick runt och tittade och passade även på att äta middag. Fredag morgon var det dags att packa ihop igen och fara hemåt. Vi stannade till i Kåseberga och var uppe vid Ales stenar. Oj vilken fin natur och vilken utsikt!



Färden gick vidare mot Malmö och åker man förbi Malmö och är det minsta sömnadsintresserad så måste man ju in på Stoff och stil! Det var verkligen en stor tygaffär! Har man familjen med sig så får man ju sällan särskilt lång tid på sig så det var bara att försöka skynda sig. Jag hade inte tänkt ut innan vad jag skulle köpa utan det var mest att jag ville in och titta och jag tycker att jag höll mig väldigt bra från att köpa med mig en massa tyg. Såg att en del höstnyheter hade kommit in också.



Det jag köpte var microfleece med jordgubbar och blommor, en stor stuvbit brun polarflecce , blå jesey med vita solar, också det en rätt stor stuvbit, blommig jersey, rosa muddväv, vit och mörkgrå stretchfrotté som det var rea på nu och så en bit av det lila babushkatyget. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av babushkatyget ännu men jag tyckte att det var fint och jag ville ha det! Det räcker väl som skäl till tygköp? Efter en timme på Stoff och stil var det dags att åka vidare. Vi åkte upp till Höganäs och stannade till på Höganäs outlet och köpte lite keramik, bl a den bruna Höganässkålen som bara kostade 29 kr! Sedan var klockan plötsligt 19.00 och stängningsdags så det var bara att fara hemåt.

Nu blir det jobb i en vecka och sedan två veckors semester igen! Skönt att ha mer semester att se fram emot.

7 kommentarer:

Fruktsoda sa...

sv; Tack så mycket:) Förstår lite iaf;)

Anonym sa...

KUUUL! Jag ska till S&S och höganäs outlet nästa vecka!! tänk!! ;)

od Andulky sa...

Wow, vilken resa!!

Anna, Tvillingtand sa...

Oj vilken intensiv semester! Kul att ni fick gjort så mycket. Jag vill också till Stoff och Stil, men allra helst i sällskap med en kompis, inte familjen eftersom jag då inte kan ta den tid på mig jag vill =)

Anna-Snoddas sa...

Oj vad ni hunnit med! Ska till Stoff & Stil nu i veckan, sambon får ta och hitta på något annat så jag får ta den tid jag behöver! ;)

Mysebo sa...

Låter som mycket intensiva dagar :-) men samtidigt som om ni hunnit med att njuta lite. Bad till barn och tyg till mamma :-)

Åsa Tidqvist sa...

åh, jag vet ALDRIG vad jag ska göra när jag köper tyg, det räcker gott att bara tycka det är fint!