söndag 10 maj 2009

Frustrerad!

Fick besked om att min symaskin, den som var inlämnad på reparation skulle vara färdig i torsdags. Kul tänkte jag men vågade inte ta ut något i förskott. Fick hem den och provade. Fortfarande samma fel! Alltså det första felet, att den hade kört ihop sig helt har de ju fixat men det här att sömmarna ser ut som sk*t är fortfarande inte ordnat. Så igår åkte jag ut till Siba igen för att reklamera men det enda de sa var att de tar in den en tredje gång men att de den här gången skulle prioritera den och att maskinen skulle skickas hem till mig så att jag inte behöver åka ut och hämta den.

Hittade en bit tyg där jag har provat kråksparkssömmen någon gång innan maskinen gick sönder. Det är ju en viss skillnad på hur sömmen ska se ut och hur den ser ut nu när den har varit inne på "reparation".



Kråksparksöm ska det stå... Jag var lite irriterad när jag skrev! Det här ska alltså föreställa samma söm.



En sådan här liten provlapp skickar de med. Skulle det vara sytt på min maskin? Tror INTE det!

Första gången skickade jag in den för att den hade "skurit ihop". Fick tillbaka den i mitten på april efter vad var det 8 veckor. Då hade det här felet med sömmarna tillkommit. Lämnade in den p g a av det och det tar c:a 2,5 vecka. Får tillbaks den och det är fortfarande samma fel. Nu är den alltså inlämnad för tredje gången. Om de inte lyckats laga den den här gången så måste de väl i alla fall ge mig en ny?

Och så fick jag mail från SMD igår där det står så här:
DISPATCHED - APOLOGIES FOR THE DELAY, STOCK ONLY ARRIVED THIS WEEK - 8 DAYS LATE. Jag beställde ju overlocken förra veckan. På deras hemsida står det leveranstid 3-5 dagar så jag hade ju hoppats på att den skulle ha kommit nu i veckan som var. Nu verkar det ju som det dröjer en vecka till.

Och så märkte jag i fredags när C kom hem från dagis att hon hade några konstiga utslag. Det var ungefär 5 stycken utspridda på kroppen. Dagis hade tydligen inte märkt något för de sa inget när jag hämtade. Idag är det kanske 30 utslag och de ser ut som vattenkoppor. Så det blir väl till att vara hemma i veckan. Utan symaskiner. Frustrerande!



Ursäkta att det här har tenderat att bli en väldigt gnällig blogg på sista tiden...

10 kommentarer:

Linda sa...

Hej! Jag fick en exakt likadan provlapp när min varit på service via Siba. Nä, det är nog en färdig lapp som inte är sydd på respektive maskin. Min "underspolshållare" hoppade helt ur läge och då knäcktes nålen. När jag hämtade min maskin frågade jag om "måndagsexemplar" och då sa säljaren att när/om jag lämnar in den 3 gånger för samma fel så måste dom ge mig en ny maskin. Lämna in den igen och påtala att det är tredje gången du lämnar in den, sen får du hoppas på det bästa =)Det är så trist när maskiner krånglar, man blir ju så låst. Massor av idéer och ingen maskin att sy dem på. Hoppas att du får din overlock snart och att C kryar på sig fort!

Mopisen sa...

Beroende på hur gammal din maskin är så kan du kanske ha rätt att häva köpet i och med att de uppenbarligen inte klarar av att fixa till felet. Tror det får ha gått max 2 år från det att du köpte maskinen för att du ska kunna åberopa den rätten.

Lilla NovaK sa...

Fy vad trist, vilket tålamod du har, själv hade jag varit vansinnig vid detta laget! Hoppas att det går snabbt och att de hittar felet för en gång skull...

Jag hade nog bett säljaren sy en sån fin provlapp som du fick med, bara för att visa, det är ju uppenbart att de luras. Blir så j*vla förbannad på sånt!!

Hoppas att vattenkopporna (om det nu var det) blir milda, Nova hade för några månader sedan. Kan rekommendera Tavegyl (på recept) och Zykolain kräm och det blir illa!

Lilla Gryn sa...

Fy vad trist!!
Åh så vattkoppor till råga på allt. Usch och usch igen. Snart blir det bättre, det brukar ha tendens att samla sig på hög på nåt sätt. Men det brukar ju också kunna bli avsevärt mycket bättre sen, istället.
Hoppas det blir snart.*kram*

Krumelur sa...

Åhh... vad frustrerad man blir på såna där reparationer, där de inte verkar ha gjort någonting, utan ställt den i ett hörn och trott att det skulle gå över om de väntade i ett par veckor och sen skickar hem den igen... Hoppas det går bättre i alla fall den här gången.

Dessutom vattkoppor... Hoppas det inte blir alltför mycket...

ikketikketheo sa...

Usch sa hemskt!!! Lider med dig!!
Overlocken kommer väl i veckan och da kan du ju iaf sy ett par muddbyxor!!
Hoppas kopporna gar över fort...KRAM

(har lite daligt samvete om jag läser ditt inlägg o tänker pa vad jag just bloggade om....)

Marie Frost sa...

När jag berättade för min vanliga symaskinreparatör att jag hade fått lämna in en maskin på service för andra gången på Haléns så undrade han vad jag hade för märke. När jag sa att det var en Singer så berättade han att jag kunde lämna den till honom på garantin eftersom han säljer och lagar Singer, man måste inte lämna in den på inköpsstället. Kanske får du bättre hjälp om du lämnar in den via en riktig återförsäljare/symaskinreparatör?

Hoppas i vilket fall som helst att du får tillbaka en fungerande maskin nu, och att tjejen frisknar på sig snabbt!

Anja Allvin sa...

ushch, vad tråkigt........

Pernilla sa...

men så jobbigt. störande att de säger att den är fixad men inte är de o att inte ens provlappen o din lapp ser likadana ut..
hoppas de löser sig snart o att du dessutom får din overlok med snart..
vill med ha en. :-D
o att c blir frisk snart med..

Ellas Inspiration sa...

Så roligt att du är med och tävlar hos mig!

Lycka till!

Kram Karin