söndag 7 november 2010

Dregglisar i massor!

Nu har jag färdigställt alla dregglisar. Det var inte 53 stycken utan 54 :) Har gått igenom tyglagret och hittat en hel massa småsnuttar tyg som inte räcker till så mycket. Klippte ut dregglisar av tygbitarna och ska även sy upp lite vantar. Mössor hoppar jag nog över, tycker det är himla svårt att få till bra storlekar.Vissa tyger är mer stretchiga än andra o s v.

 Först ut dregglisar med baksida av röd fleece, de två rutiga har röd velour på baksidan.

Här är en hög med dregglisar som har baksida av vit fleece.

De här blåa dregglisarna har baksida av ljusblå fleece.

De här dregglisarna fick baksida av mörkgrå stretchfrotté.

De här godbitarna har brun fleece på baksidan.

Sist ut åtta dregglisar med svart fleece på baksidan. Det känns som om jag kan sy dregglisar nu :)

8 kommentarer:

annkatrin sa...

Jösses vad dregglisar du har sytt!! Och kanonläckra är de också =)

Heilt spesiell sa...

WOW!!! Flotte.

Alla kan sy sa...

Härliga tyger! Jättefina dreglisar, men jag är glad att dregelperioden är över för mina tjejer.

Jag har ägnat kvällen åt att sy näsduksfodral. I veckan hoppas jag komma igång med ytterligare en sjal, jag måste bara förstå hur jag ska börja först. Lite motigt när starten är rena grekiskan, liksom resten av beskrivningen, men jag hoppas jag kan lära mig.

TRI o MAR sa...

Vilket härligt gäng!!

Heartbeatdesign sa...

OJ OJ OJ! Man ligger ju i lä i jämförelse med dig, dom var verkligen superfina allihoppa! jA, nu kan du verkligen det där med att sy dregglisar!

mynta sa...

Vilket projekt du rott i land med, 54 st dregglisar, det kallar jag bra jobbat! Snygga blev det också!:)

Själv har jag inte sytt en ända men om och ifall jag får problem då är det kanske dig man ska vända sig till!?!

Linda o Lea sa...

Hej. vilket arbete du har gjort. De är jätte fina. Jag undrar lite om du säljer och hur mycket de skulle kosta i så fall?

Mvh Linda

Annika sa...

Hur gör man om man vill köpa av dig?