måndag 15 november 2010

En Tilda

Under förra veckan sydde jag några stygn då och då på den här Tildan och igår blev den färdig. Tycker att det är rätt kul att sy sådana här :) Kan ju inte bara sy nyttiga saker hela tiden. Jag använde samma mönster som till den första Tildan jag sydde, den finns på bild här. Men jag gjorde andra vingar + att jag inte hade någon mer julkula att sätta i händerna på dockan, så den här fick ett hjärta att hålla i istället.


Jag har fortfarande inte fått dit ögon på de jag pysslade med förra året. Får se om jag lyckas få dit ett ansikte på den här. Gjorde en beställning hos Panduro eftersom en del saker som jag behöver, bl a ansiktsfärgen till Tilda, inte finns att få tag på i varken min lokala Panduro eller den stora inne i Göteborg, men det visade sig att det är slut även på nätet. Tygerna till den här är rutigt tyg från Stoff och stil och grått "linnetyg" från IKEA.

1 kommentar:

AttenKattenNoa sa...

Väldigt fin liten juldam!