tisdag 16 november 2010

Hemlisbyte med jul- och pysseltema

Här är svaren till hemlisbytet

1. Hur många barn har du och vilken sort?
Jag har tre barn, två flickor och en pojke. Äldsta dottern är 14, sonen är 11 år och yngsta dottern är 4 år.
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Äldsta dottern har storlek 36/38 sonen har c:a 158 och yngsta dottern har 110. Fotstorlekar 38, 39 och 30.
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
L-XL, skostorlek 38
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Medel på sömnad, nybörjare på stickning och virkning.
5. Någon annan hobby eller stort intresse?

Skapa smycken tycker jag är kul! Annars tycker jag om att baka.
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Syr mest i mjuka tyger, men gillar även vävda. Garn har jag ingen direkt åsikt om eftersom jag inte stickar eller virkar så mycket .
7. Är du allergisk mot något?
Nej.
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Själv klär jag mig ganska mycket i svart men när jag syr barnkläder så vill jag ha mycket färg. Rött, lime, lila och brunt är några färger jag gillar. Det är jättesvårt att säga vilken färg jag inte gillar, det beror ju helt på i vilket sammanhang. Tidigare har jag svarat aprikost och mintgrönt men i rätt sammanhang kanske de färgerna kan vara jättesnygga? eller inte...
9. Vad läser du för typ av böcker?
Svenska och engelska deckare för det mesta.
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nej.
11. Nytt eller second hand?
Mest nytt, men second hand om jag springer på något bra.
12. Pojk/flick eller unisex?
Jag har aldrig klätt döttrarna i speciellt flickiga kläder men har ju inte direkt klätt sonen i rosa, utan mer neutrala färger som rött, grönt, gult m m.
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Om man tänker på tyg så föredrar jag bomull framför nylon.
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Bomullssnedslå är alltid bra att ha hemma. Tryckknappar. Dragkejor. Kanske en tvillingnål, eftersom jag lyckas köra av dem titt som tätt.
15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
Tyg.
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Nej, kan inte komma på något just nu...
17. Bor du i hus eller lägenhet?
Vi bor i lägenhet på bottenvåningen och har två uteplatser, vilket är väldigt bra!
19. Kaffe eller te?
Kaffe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompis:)
Undrar om din äldsta tjej på 14 år uppskattar hemsytt eller om hon ksulle vilja ha något annat?
mvh din hemlisvän

Helena sa...

Hej hemlisvännen! Jag tror tråkigt nog att min 14-åring hellre skulle vilja ha något annat :) Hon vill inte att jag ska sy till henne i alla fall.

Anonym sa...

Oki1
Då är det noterat:)