måndag 1 november 2010

Gårdagens besök på symässan

Igår var jag på symässan på Kviberg. Det fanns mycket fint att titta på. Det var ju som förra gången på Kvibergs symässa, mycket stickat och quiltat, vilket jag egentligen inte är så intresserad av men som sagt kul att gå runt och titta. Jag stannade till hos MG-tyger och de hade en hylla med en massa tyg för 29 kr metern, så där köpte jag några meter.


Jag brukar inte köpa sådana här ljusa pastelliga tyger men jag kunde inte låta bli när det var så billigt :) Jag köpte även ett nystan vitt ullgarn, ja inte hos MG-tyger utan hos en annan utställare, får väl se vad det kan bli av det.

Nu ska jag ta mig an de 53 dregglisar som ligger utklippta på köksbordet, alltid bra att ha några på lut ;)

4 kommentarer:

Palven sa...

Det är ju så svårt att låta bli tyger när man hittar till bra priser :o)
"Kan vara bra att ha" brukade min pappa ofta säga under min uppväxt. Jag höll ibland på att bli galen på detta. Men jag har tyvärr själv blivit likadan med åldern..... vilket resulterat i allt för många tyghögar;o)

Lilla Anka sa...

Vilket eldorado för en tygälskare med så billiga tyger! Varför är det aldrig symässa nära där jag bor i Skåne!

TRI o MAR sa...

Jag funderade länge om jag skulle ta mig en sväng dit eftersom jag jobbar precis bredvid. Men bestämde mig för att låta bli. Har varken råd eller plats för mer tyg. Måste sy upp lite innnan jag kan köpa hem mer. Men fynd för 29 kr/m är ju aldrig fel.

Johannah sa...

Hej!
Jag kan inte se att jag fått något mail av dig! Kan du skicka igen?