torsdag 17 september 2009

Tänkte att jag skulle vara ute i god tid i år



I år tänkte jag vara ute i god tid. Det skrev jag förra året också tror jag men sedan blev det inte så mycket mer ;-) Julpysslat alltså. Jag sydde ju en Tildaängel förra året och köpte sedan det här paketet med två tomteänglar som aldrig blev färdiga. Vi var ju bortresta från den 8-25 december så det blev inte så mycket pysslat förra året, det kändes liksom inget roligt att pynta när man ändå inte skulle vara hemma. Men nu är de här två tanterna, eller vad man nu ska kalla dem så gott som färdiga. Det är återigen ansiktet som ska målas på och vingar som ska på + lite andra småsaker. Jag lägger ut dem nästan färdiga här för att få lite press på mig att göra dem helt färdiga, annars blir ju saker lätt liggandes. Så jag får återkomma och visa upp dem när de fått ansikten m m. Materialsatsen är köpt från Panduro.


3 kommentarer:

Palven sa...

Spännande att få se slutresultatet!

od Andulky sa...

Wow, så fina! Vilket jobb!!!

Mysebo sa...

Ja jul ja, den kommer ju "snart" lika oförberedd som alltid :-) Konstigt men vet ju att den ska komma varje år, men ändå så hoppar den upp från ingenstans.