lördag 30 januari 2010

Halsvärmare

 
Jag skrev ju för ett tag sedan att jag höll på med en halsduk. Jag orkade inte sticka färdigt så det fick bli en halsvärmare istället :) Har sett sådana här snygga halsdukar hos Mustafa. Jag maskade av när jag hade kommit till ungefär 54 cm. Jag äger ingen stor och fin knappsamling så jag gick in i klädkammaren och hittade en lämplig knapp i en av sambons gamla avlagda kavajer. :D Sprättade bort den och sydde fast den i halsvärmaren. Knapphål behövs inte då den är ganska glest stickad och det är bara att knäppa där man tycker det passar.  Det skulle möjligtvis behövas en knapp till men det funkar så här också. Till halsvärmaren gick det åt kanske 2/3 av ett Milanogarnnystan. Jag har använt halsduken nu i veckan och den är jätteskön!

Jag försökte ta några kort på mig själv när jag hade halsduken på mig men de blev inte bra och äldsta dottern ville inte hjälpa mig och fotografera så livebild blir det eventuellt senare. 

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Så himla snygg!! Kan man inte få en livebild med knapptjuven som modell? :-) :-) :-)