lördag 30 januari 2010

Stjärntröja och randiga byxor


Idag var det så kallt och jag hade ingen lust att gå utanför dörren så då sydde jag bland annat det här setet till C. Jag klippte ut det nästan direkt efter turen till Tygriket men sedan vet jag inte varför det blev liggandes. Det blir inte så stor variation på mönster och modeller här på bloggen. Här är det åter igen Ulla Welinders tröjmönster och Ottobres byxmönster (Ottobre 4/2008), i alla fall i grunden. Tröjärmarna har jag försökt göra lite mer utställda för att få lite mer puff i ärmsluten, vet inte om det riktigt lyckades? Det samma gäller med byxorna, lite mer utställda och med muddar nertill. Sydde även i mudd upptill istället för resår.


C var lite tveksam till att bli fotograferad först men sedan drog hon fram en stol att stå på och jag fick knäppa några bilder :) Hon var på dagis onsdag, torsdag och halva fredagen, men igår fick jag åka och hämta hem en snorig C efter lunch. Idag har det varit full fart här hemma i alla fall. På tisdag bär det av på semester så jag hoppas alla är friska och krya då!

11 kommentarer:

Fangoria sa...

Snyggt, och ännu snyggare på!

OttoPippi sa...

Puffen ser bra ut tycker jag. Både på tunika och byxa. Väldigt snyggt set!

Sandra sa...

Vilket härligt set!

Christin sa...

Kanonfint! Ett sånt skulle jag vilja ha till min stora. Idag fick jag ett paket med en jättefin body till min nykläckta. Jennie är en pärla!

Jag skickar ett foto så fort lillkillen har växt i bodyn!
Ha en trevlig semester

Palven sa...

Jättesöt set!

Ps!Ta med nässpray om lilla fröken fortfarande är förkyld. Flygresan kan var lite jobbig för öronen om man är förkyld och nässprayen underlättar.....

Unknown sa...

Å jag vill själv ha ett set, ser så mysigt ut! Uppfriskande med de rosa!

Anneli sa...

Vilken liten fin fotomodell du har :) Och jätteläckra kläder i snygg kombination!

LillaBarn sa...

Härligt set!! Min dotter skulle vara i sjunde himlen om hon fick ett sånt set, hon är galen i rosa just nu...

Fröken Pyssel sa...

Men åh vilket fint set! Blir avis som attan på de fina barnkläderna!

KRUMELEJ sa...

Superläckert! Ha en skön semester.

Beata sa...

Jättehärligt set!