torsdag 21 januari 2010

Röd elefanttröja


 C testar några moves i nya outfiten! ;)

Här kommer bilder på det andra som blev färdigsytt i helgen. En tröja sydd av den sista biten rött elefanttyg och en röd kjol. C gick med på att ha kjolen på sig en liten stund men totalvägrar annars för tillfället allt vad kjolar och klänningar heter. Tröjan är sydd i samma modell som den bruna molntröjan. Rött elefanttyg från Jofotex, rödd mudd till ärmarna från Stoff och stil där även den vita mudden kommer ifrån.

C tyckte det såg ut som en tomtetröja :) och det gör den väl om man tittar på ärmarna som avslutas med den vita mudden. Kjolen är sydd efter eget mönster, i princip två rektanglar som jag sytt ihop och sytt på mudd upptill. Röd velour från Stoff och stil.



Jag har fått en utmärkelse också! :) Jag fick den här utmärkelsen i tisdags av både Fellai och Jumel men har inte haft tid att lägga upp den förrän nu. Tack så jättemycket båda två! :) Jag får slutföra utmaningen lite senare för nu får jag inte sitta vid sambons dator längre + att sonen ropar på mig! Ingen rast, ingen ro!

5 kommentarer:

LillaBarn sa...

Vilken fin troja! Elefanterna trottnar man aldrig pa, speciellt som det inte finns nagra elefanter har....

FridoLi sa...

Jättefin tröja! Du har en award att hämta på min blogg också. :-)

ealina sa...

Hihi, jag sydde också en liknande tröja runt jul. Fast inte i det fina elefanttyget som du använt, utan ett från Stoff och stil. Jag sydde även ett par röda byxor till, men det blev lite för mycket tomte över det hela då, så jag gav bort enbart tröjan ;)
Kanske hade det inte sett så tomte ut om man gjort det vid en annan tidpunkt på året? Din tröja blev i alla fall jättefin, den breda mudden längst ner gjorde nog pricken över i-et :)

JuMel sa...

Fina kläder och visst är elefanterna härliga!

TurboNeedle sa...

Vilken fin tröja!
Kanske ska köpa lite elefanter ändå...