tisdag 19 januari 2010

En elefantbody

Här kommer en bild på ett av tre plagg som blev färdiga i helgen :) Jag fick en beställning på en gul elefantbody som ska pryda en liten nyfödd. Den är sydd efter "eget" mönster, om man får kalla det så. Överdelen med kuvertringningen har jag tagit från en kortärmad tröja med puffärm som finns med i Ottobre 1/2007. Jag tog bort puffet och ändrade till långa ärmar. Underdelen är samma som till den tidigare sydda bodyn, där jag helt fräckt ritat av en köpebody :) Kombinerade sedan ihop de två mönstrena till den här bodyn. Gult elefanttyg från Jofotex, vit mudd från Stoff och stil. Tryckknappar ska bankas dit och sedan ska bodyn skickas upp till hufvudstaden.



Jag har svårt att bestämma mig men jag tror att jag tycker det här gula elefanttyget är det finaste, men nu finns det väl inte längre att köpa? Nästa inlägg kommer att innehålla rött elefanttyg. Jag måste använda upp lite gamla hyllvärmare har jag bestämt mig för!

8 kommentarer:

Anneli sa...

På min hemsida finns en award till dig att hämta för din fina och kreativa blogg som ger mig stor inspiration och glädje! Stort Tack!

Fangoria sa...

Åh så söt body! Ja det gula elefanttyget är härligt...tror jag har helt slut på det...Finns nog inte att köpa längre nej.

JuMel sa...

Så söt body! Måste verkligen komma till skott och prova sy en body snart men hakar upp mig på att jag inte har något mönster som verkar bra så jag får nog göra som du och göra om ett:)

JuMel sa...

Du har något att hämta på min blogg:)

KRUMELEJ sa...

Åh, vad söt!

LilleBus sa...

Åhh - vad fin den blev passar jättebra med det gula elefanttyget. Jag har en bit kvar som jag inte sytt i... får spara det till ngt speciellt om det inte går att köpa längre....

6-barns mamma sa...

ÅÅÅ Den var/är fin!

Christin sa...

Ooooo, där är ju min fina body!
Tack tack tack så mycket!!!
Färgen är fantastisk och lillebror kommer att bli så fin i den!