söndag 24 januari 2010

Hello Kitty-singoalla + en utmärkelse till!



Jag har ju en hel del som ligger utklippt och som bara ska sys ihop, då kommer jag på att jag vill sy en singoalla av Hello Kitty-tyget istället. Så igår kväll klippte jag ut den här och sydde ihop den idag. Kan ju kännas lite fel årstidsmässigt men vi åker ju till varmare breddgrader om ungefär en vecka och tanken är att den ska packas ner i resväskan. C är jätteförkyld så jag vill inte tvinga på henne singoallan för att få några bilder ;) så livebilder får det bli en annan gång.



Jag har fått en utmärkelsen igen, den här gången av Fridoli. Tack så mycket! :) Hoppas att det är ok att jag slår ihop den här med de två tidigare och nöjer mig med att skriva sju fakta och länka till sju andra bloggar.

Med denna utmärkelse följer att man skall:
Kopiera awarden på din blogg!
Länka till personen som gett dig awarden!
Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!

Välja 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
Länka till deras bloggar!
Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!

Sju "intressanta" fakta om mig själv:
* Tittar (nästan) aldrig på TV. Det händer i alla fall väääldigt sällan.
* Tycker att det är tråkigt att laga vardagsmat, men gillar att prova nya recept och att baka!
* Ett tidigare intresse var att teckna, något som jag inte ägnar så mycket tid åt längre.
* Gillar att fotografera och fixa med bilder. 
* Har oftast mest inspiration på kvällarna vilket leder till att jag är rätt trött på morgnarna.
* Precis fyllt 38 år! Tillhör väl en av de äldsta inom sybloggosfären :D
* Jag arbetar på en vårdcentral, men jag är inte sjukvårdsutbildad. (Vilket yrke kan det vara?)

Himla svårt att bara välja ut sju bloggar att skicka utmärkelsen vidare till! Jag har inte hunnit med att läsa så mycket bloggar nu i veckan, men det ser ut som om det är väldigt många som redan har fått den här awarden. Skulle egentligen vilja skicka vidare till alla som jag har på blogglistan för jag tycker att allihop är väldigt kreativa! :) Men här är i alla fall några favoriter som jag följt ett tag.


Ha en bra söndagkväll!

Jag skulle få med så mycket i det här inlägget så jag glömde ju en del. Tyget är köpt på Skroten i Kinna, finns på fler ställen, Jysk har det bl a. Mönstret är det gamla vanliga, från Allt om handarbete, mars -08?

17 kommentarer:

Maria sa...

Superfin och skönt med lite semester;) Lite avis...
Undrar bara hur du får den så snygg i halsen? Mitt mönster från Ulla Welinders bok gör att det blir tajt med tyg vid ärmarna och det blir svårt att fålla ned vid halskanten. Är ingen mönstertjej så jag vet inte hur jag ska göra. Har du något trix?!
Trevlig semester

Heilt spesiell sa...

Tusen takk det varmer!!!
Herlig kitty-kjole.

Gekko sa...

Tack så mycket! :-)
Hello Kittyklänningen är ju riktigt söt, somrig och flickig, vågar inte riktigt visa den för min tjej...

Fia sa...

Hm..dags att leta fram hello kitty tyget snart tror jag, särskilt om T får syn på denna bild...rosa och söt på en gång....

Astrid Hemsydd sa...

Denne kjolen var jo bare helt herlig! Vet om ei som ville digget denne, Hello Kitty er jo en favoritt blant småjentene.

JuMel sa...

Fin fin! Den hade min minsta tjej verkligen velat ha om hon fått se den:) Får väl se mig om efter lite Hello Kitty tyg och sy nått sommrigt!

Anonym sa...

Tack o Hej Helena!! Kul du ger mej en award :D Och GRATTIS i efterskott. Och visst finns det andra sybloggare som är i din ålder tror jag... men vill inte nämna här för tänk om jag ligger fel ;)
(jag känner inte till svenska vårdcentraler sa väl så jag vågar inte gissa...)
Kram!

Anonym sa...

Och det var en fin He Lo Titti klänning (som Leo säger ;))

Palven sa...

Säkert kort för små tjejer, rosa o hello kitty :o) Superfin!!!
Hemma hos oss är det mycket klänningar året runt, tur att det funkar med tights och långärmade tröjor under :o)

Katarina sa...

Fyllde själv 38 halvvägs på den här sidan nyåret så du är inte ensam :-)

Mammalito sa...

Tack tack!!! :)

Sandra -Vildkatten sa...

Finfin klänning. Smart med mudd i ärmarna... har en singoalla utklippt men svårt att få till resårkanalen. Så om du delar med dig med tips så blir jag med glad

Thea sa...

Tack så mycket!! Då blir man väldigt glad och stolt!

Söt singoalla du sytt också. :-)

LillaBarn sa...

Jättesöt klänning och modell, vart åker ni på semester??? Australien kanske???

od Andulky sa...

Så söt klänning!!

LilleBus sa...

Åhh tack för den fina awarden! Skall genast klura lite på vad jag skall svara och vilka som skall nomineras :-)

KRUMELEJ sa...

Dottern hade älskat denna! Hm, vad kan du ha för yrke.....biomedicinsk analytisker?