söndag 13 december 2009

En brun molntröja


 
Jag sydde ihop den här bruna molntröjan som har legat utklippt ett tag. Jag gjorde ju ett byte med Anna/Snoddas för ett tag sedan och fick då brunt molntyg som "betalning" för namnhalsbandet hon fick av mig.

Tröjmönster från Ulla Welinders "Sy og Strik" men förlängd nedtill med en bred mudd då jag ofta tycker att tröjorna har en tendens att bli lite för korta ganska snabbt. Vet inte om det är C som växer så det knakar eller om det är tyget som fortsätter krympa efter varje tvätt? Tror nog att det är det förstnämnda.

Nu ska vi iväg till kusinerna på pepparkaks- och lussebullsbak. Och bruna molntröjan ska på tillsammans med de bruna velourbyxorna som hänger med ännu. A&H har väldigt bra kvalitet på sin velour måste jag säga. Livebild kommer senare.

Ha en fortsatt bra Luciadag och 3:e advent!

Det blir lottdragning ikväll, kanske inte exakt 20.00, det beror lite på när vi kommer hem efter pepparkaksbaket.

7 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

ÅÅh så snygg den blev! Väldigt fint med mudd nedtill. :)

Maria sa...

Jättesnygg!!
Har också brunt molntyg som jag ännu inte satt saxen i, får nog göra det inom kort för det är snyggt. Och käckt med längre mudd:)

Ett Tu Tre sa...

Jag tycker det ser lite trendigt ut med mudd nertill, lite mer arbetat - fint!
I vissa perioder växer barnen i raketfart. Min nioåring hade 134 i våras och nu är det 146 som gäller (för köpekläder t.o.m. 152 ibland) och samma sak med yngsta som började med 92 i sent i våras och nu håller på att växa ifrån 98 - vad händer med vissa storlekar, de bara drar ifrån?!

Pernilla sa...

Jätte snygg och härligt med bred mudd nertill =)

KRUMELEJ sa...

Jättefin tröja i snygg modell. Har själv sytt något liknande och jag älskar modellen.

Kathrine H sa...

For en fin genser du har laget - kjempestilig. :o)

Ønsker deg en riktig fin ny adventsuke!

LillaBarn sa...

De bruna molnen är underbara, vilken fin tröja. Gillar mudden nertill, smart!!! Lite fler bruna moln är på väg hit nu - yay!!!!