lördag 13 mars 2010

Cupcakehalsband och en mindre lyckad klubba


Jag köpte hem lite polymerlera i veckan och provade idag att göra lite godsaker, som är tänkta att vara till smycken. Leran härdar man i vanlig ugn, 130 grader i c:a 10-30 min.


Det blev en cupcake/muffins och en liten klubba. Muffinsen blev ok och får bli ett halsband men klubban ser ut som något C har gjort på dagis :D , får nog öva lite mer. Roligt var det i alla fall!


Mindre roligt är det att jag har varit förkyld i två veckor, inne på tredje veckan nu. I går uppsökte jag doktorn och fick penicillin mot bihåleinflammation, så nu hoppas jag att det snart ska vända och att jag ska börja känna mig lite piggare. Hålla på med lera var lagom ansträngande idag.

Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Palven sa...

Jag och skruttan brukar köra med cerenitlera, å ibland spöar hon mig med hästlängder :o)

h/saltaste bönan sa...

läckra!!