söndag 14 mars 2010

Påbörjat sommargarderoben :)

Ja, det är väl lika så bra att börja sy lite sommarkläder till C redan nu med tanke på att det inte sys så ofta här nu för tiden :) En somrig t-shirt blev sydd idag. Tyget fick jag med i stuvpaketet som jag vann hos Bessemess i höstas. Först tänkte jag mig röd mudd till det här tyget men äldsta dottern E tyckte turkos och det blev ju jättebra med det! C blev glad för tröjan och har visat den för syskonens kompisar som har varit här idag men hon har inte velat ta den på sig ännu så livebild kommer en annan dag. Tror att den kan passa bra med ett par tights men även ihop med jeans.

Här på baksidan kommer nog inte snön ha försvunnit förrän i maj. Det är norrläge här. På framsidan har det i alla fall smält lite grann invid husväggen och snödropparna har vågat sig upp + lite andra lökar, påskliljor ska det nog bli av dem om jag inte kommer ihåg fel. 

Tyget vet jag inte vart det kommer ifrån, vann det som sagt i höstas, mudden är i alla fall från Stoff och stil. Mönstret är samma gamla vanliga, Ulla Welinders med mudd nertill men kort ärm den här gången. Jag har fortfarande inte kommit mig för att köpa en ny tvillingnål så det blev vanlig mudd i halslinningen och i ärmarna istället för muddrullå.


Den här gången satte jag Lillofant-märket på ett nytt ställe, det fick bli på ena ärmen. Jag beställde nya märken från Mina namnband för ett tag sedan och funderade på att välja en ny färg men det fick bli de gula igen, tycker att det är en glad färg som passar till det mesta, konstigt nog.

13 kommentarer:

Le Petit sa...

Söt och somrig!

JuMel sa...

Vad fin den blev! Visst känns det trevlig att sy sommarkläder? Det är så härligt den här årstiden när man har hela våren och sommaren framför sig:) Underbart!

Palven sa...

Gullig - den ser så himla sval och skön ut.

Åsa Tidqvist sa...

Vilket sött tyg! och gula lappar är fint, det ska jag tänka på nästa gång det är dags att beställa namnlappar =)

Unknown sa...

Snygg T-shirt, den har fräscha färger!

h/saltaste bönan sa...

vad fin!väldigt söt t-shirtmodell också.

Maria sa...

Underbar

Annica sa...

Hej
Din "granne" har hittat hit. Vi bor i huset bredvid, lille Robin om du kommer ihåg? Jättefina kläder du gör.

Kram Annica

Annica sa...

Hej
Din "granne" har hittat hit. Vi bor i huset bredvid, lille Robin om du kommer ihåg? Jättefina kläder du gör.

Kram Annica

Lilla Gryn sa...

Åh, så söt den var!

KRUMELEJ sa...

Supersnygg! Här är det en till som påbörjat sommargarderoben, under tiden som jag väntar på att snön ska försvinna.

LillaBarn sa...

Vad söt, och kul att se sommarkläder när man börjar med vinterkläder här....

Anonym sa...

Jättefin! Din dotter har verkligen känsla för färg. Mudden passar hur fint som helst. Röd hade säkert också varit fint men med mudd ton i ton blir den nog mer stilren.

Fint tyg också. Nu blev jag inspirerad. Måste börja tänka på sommargarderoben jag med.