måndag 22 mars 2010

Haklappar


Jag ritade om mitt haklappsmönster och sydde i knytband istället för kardborreknäppning. Jag vet inte vilken modell som är bäst. Tycker att det är lite knepigt att få svängarna snygga på modellen med kardborreknäppning. På de här fick det bli rött kantband istället för vitt. Jag hittade en hel rulle röd snedslå kvar från i julas men jag tycker att det funkar med rött nu också.Vaxduk och snedslå från Stoff och stil. Eget mönster.

Ha en bra veckostart!

Tillägg: Jag var precis och tog måtten på en haklapp och de är 21 cm på bredden och c:a 20 cm mitt fram.

9 kommentarer:

FridoLi sa...

Superfina!

Unknown sa...

Går dom att äta, för de ser så goda ut! Superfina!

Anneli sa...

Jättefina!
Har köpt samma tyg med tanke att göra just haklappar och förkläde :) Hur breda och långa har du gjort dina? Jag har skissat på lite olika modeller men har inte helt bestämt mig ännu.

Helena sa...

Nu har jag varit och mätt en haklapp. Bredden är 21 cm och höjden mitt fram är c:a 20 cm.

OttoPippi sa...

Jätteläckra!!!! Ännu en sömnad jag aldrig kommit mig för att göra...

Anneli sa...

Tack för dina mått! Ska stämma av dem mot mina, var lite orolig att mina är för breda.

LillaBarn sa...

Vad fina! Hur syr du i plast, fastnar inte pressarfoten? Vad använder du för nålar? Nästan som "kvitt eller dubbelt"-frågor här nu....

WilleBus sa...

Hej!
Dessa pippimössorna var redan paxade, men ett nytt gäng är pågång. 80 kr + porto./ Jennie

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Superfina! Är själv helt trött kantband får det aldrig snyggt men du har väl en sån där bra kantbandare antar jag. Jättesnyggt med rött kantband, blir lite roligare och inte så smutsigt!