fredag 7 maj 2010

24 dregglisar


Här är dregglisarna jag sydde i onsdagskväll. Igår sydde jag i kardborreband som knäppning, det fick bli det i stället för tryckknappar. De går ju rätt fort att sy men jag satt igår kväll och fäste overlocktrådar och klippte av alla trådar efteråt. Det tar ju nästan lika lång tid som att sy dem och det är ju inte jättekul men ett måste. Nu är de i alla fall färdiga, 24 stycken blev det totalt, i blandade tyger. De flesta har fleecebaksida, hoppas att det inte blir för varmt, men det håller ju barnets tröja och bröstkorg torr. Och det är ju huvudsaken. Nu ska jag packa allting inför morgondagens marknad. Det ser inte ut som om det ska bli regn imorgon så man kan ju hoppas att det blir mycket folk som hittar dit :) Återkommer med rapport imorgon om hur det har gått. Ha en bra lördagskväll!

11 kommentarer:

Palven sa...

Ujujuj, vad mycket du fått gjort!
Hoppas det går bra imorgon.

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Snygga. Lycka till på marknaden i morgon.

Alla kan sy sa...

Jag såg att du redan fått awarden för ett tag sedan, men jag har gett den till dig ändå.

Vad fina dreglisarna är! Ser mjuka och sköna ut för småttingarna.

Anna sa...

Lycka till!

Dotsy sa...

Vilken fin blogg du har och vilka fina plagg du syr. Hoppas du får det trevligt på marknaden.

Anonym sa...

Helloj! Gratulerar till en liten knubbo! Hoppas du ska trivas med den! :)

od Andulky sa...

Fina! Bra jobbat!

Zazza sa...

Så fina dräglisar. Du är så kreativ och härlig. Du har en utmärkelse att hämta hos mig. Titta innom Bloggen. Ha det bra Zazza

KRUMELEJ sa...

Wow, vad produktiv du varit. Supersnygga!

Randiga sa...

Oj, oj, oj! Bra gjort! de ser jättefina ut! Har själv fyndat på marknad idag....

Tanjis sa...

Hej!

Va kul att ni också har en d90!
Jag längtar så efter att få hem den. Vill inte ens ta i min andra kamera knappt. Vet inte om den är ovanligt dålig (den ska vara normal) men jag blir alltid missnöjd med bilderna. Kanske är någon inställning som blivit konstig.

Oj, vilken massa dregglisar! :)
Jag sydde min första dregglis alldeles nyligen fast inte på detta sättet som jag ser att många gör, fast jag tror jag ska testa det nästa gång och se skillnaden.

Ha det bra.