lördag 1 maj 2010

En rutig och en randig singoalla + en utmärkelse

Jag fick en beställning på en singoalla och ett par byxor för ett tag sedan. Jag sydde upp de här två singoallorna nu i veckan, en rödvit-rutig och en rosa-röd-randig.



Den rutiga singoallan föll beställaren på läppen. :) Nu ska jag bara sy ett par tunnare byxor eftersom setet är tänkt till sommaren och vi hoppas ju på en varm och skön sommar och då kanske velour blir i svettigaste laget. Mönstrena är samma som till det här setet. Rutiga tyget, mudden och velouren är från Stoff och stil, det randiga tyget från E-slöjd. (Strl 62/68)

Jag fick en utmärkelse tidigare i veckan från Me & Mommy. Tack så mycket :)


Med utmärkelsen följer vissa regler:
- Thank the person who nominated you for this award.
- Copy the award and place it on your blog.
- Link to the person who nominated you for this award.
- Tell us seven interesting things about yourself.
- Nominate seven bloggers.
- Post links to the seven bloggers you nominate.

Som vanligt är det jättesvårt att välja ut bara ett par stycken som jag vill skicka vidare utmärkelsen till och jag har tidigare valt att inte skicka vidare alla gånger, men samtidigt är det ju kul när man får en själv :) så jag skickar vidare till de här bloggarna:


För tillfället kommer jag inte på sju stycken intressanta saker om mig själv :/ men är det något ni vill veta om mig så får ni gärna ställa en fråga här! :)

9 kommentarer:

Beata sa...

Vilka söta singoallor!

Palven sa...

Tjusigt! (Röd tillhör mina favvofärger)
Tusen tack för awarden :o)

od Andulky sa...

Såna underbara set och grattis till utmärkelsen!!

Helena sa...

Singoallorna är jättefina!!! Titta gärna in hos mig och var med och tävla:)

JuMel sa...

Härliga singoallor! Grattis till utmärkelsen och tusen tack för att jag fått den av dig!!! Ha en fortsatt trevlig helg!

Mammalito sa...

Tack så jättemycket för utmärkelsen!!!

Vilka snygga singoallablusar!!!

Y sa...

så söta!

Unknown sa...

Hej! Tack för utmärkelsen, blir jätte glad! Fina Singoallor också! Trevlig kväll!

KRUMELEJ sa...

Vilka söta set och grattis till utmärkelsen.