fredag 28 maj 2010

Nya tyger :)

Idag fick jag en tygleverans från en tyglangare som tagit sig hela vägen ut till mitt jobb :) Paketet innehöll de här godbitarna!


Såg för ett tag sedan i sytråden en förfrågan om att göra en sambeställning från Znok, så jag hängde på och köpte de här fina tygerna. Johanna Ahlards Glada elefanter och ubåtar samt Lotta Bruhns Uggel. Det blev bara en halvmeter av varje men det räcker till några tröjor till C. Tack så mycket Kaja för att du tog tag i sambeställningen! Tvättar tygerna nu och hoppas att jag får lite tid att sy i helgen. Vi tänkte eventuellt åka iväg till Aeroseum där det ska vara Barnens flyghelg, C vill titta på helikopter, och helst åka med i en också, och så är det ju megaloppis i Majorna på söndag. Vi får se hur mycket som hinns med i helgen.

10 kommentarer:

annkatrin sa...

Härliga tyger! Väntar också tygleveranser i dagarna, hela tre stycken och är såå förväntansfull!!

od Andulky sa...

Underbara!!

Anonym sa...

Mmmm vilka fina tyger!!!
Har du sett att du fått en nästan namne? http://lilofant.blogspot.com/

Helena sa...

Jodå, det har jag sett. Måste säga att det är ju väldigt påhittigt och tyder på stor kreativitet att ta någon annans namn. Jag har ju inte registrerat Lillofant hos patentverket så hon tyckte väl då att det var ok att ta det. Hon har ju tydligen haft problem att hitta ett namn och tyckte kanske att det var smart att ta ett som redan var inarbetat i sybloggarvärlden.

Ahlard sa...

Åh så fin bild på tygerna ihop. Längtar efter att se vad det blir:) Trevlig helg!/Johanna

Synd med namnet:(

Palven sa...

Så härliga, jag blir bara mer och mer sugen att beställa. Men just nu är det plånboken som säger stopp :o(

Anonym sa...

Hej hemlis kompis. tänkte kolla om du ville lägga upp och svara på de klassiska frågorna så jag har lite att utgå ifrån. Mvh din hemlige kompis

♥Ida♥ sa...

Underbara tyger. Skall bli spännande och se vad du syr av dom.. =)

AnKa sa...

Vilka härliga tyger! Särskilt ugglorna!!!!!!

Fru Mju sa...

åh va glad jag blev när jag ramlade in här via majutmaningen och fick se tygerna i bild, jag sitter själv och väntar på att få hem bruna ubåtar, turkosa ugglor och gula elefanter! ugglemönstret var större än jag hade föreställt mig och det var en positiv överraskning. mysig blogg! :)