torsdag 6 maj 2010

Stressigt värre och en vinnare är utsedd

Ursäkta min frånvaro från bloggen i veckan. Jag fick reda på att jag ska vara med på vårmarknaden som är här i Jonsered på lördag så det har varit en stressig vecka framför symaskinen. Vill ju ha med mig så mycket som möjligt och kommer på nya saker hela tiden, måste sy en till sån och till sån  :)


Häromdagen blev det ett par singoallaklänningar/tunikor sydda med matchande solhattar. Jag kommer inte ihåg vilket mönster det är, tror att det är Welinders singoallamönster. Solhattsmönster från Stoff och stil där även tygerna kommer från.


Nu har jag precis lottat bland deltagarna i min utlottning. Jag använde mig av en slumptalsgenerator som finns här. 47 kommentarer varav den sista hade kommit in efter att utlottningen avslutades så den kom tyvärr inte med. Slumpade således fram ett tal mellan 1 och 46 och vinnartalet blev nr 30. Jag räknade uppifrån och ner bland kommentarerna och hamnade på annaividavarlden. Grattis till dig! Och tack alla ni som ville vara med i min utlottning!

Nu ska jag sätta mig vid symaskinen igen. Sydde 20 dregglisar igår som jag först tänkte att jag skulle banka i tryckknappar i men nu funderar jag på om jag ska sy i kardborreband istället?

9 kommentarer:

a-Luna sa...

Singoallaklänningarna är urgulliga! Lycka till med försäljningen på lördagens vårmarknad!

od Andulky sa...

Så fina klänningar!! Lycka till på lördag!

JuMel sa...

Söta singoallor. Lycka till med försäljningen!

Palven sa...

Attans att det är så långt till Götet, annars hade jag tagit mig en tur för att kika lite mer på allt fint du gjort!

Anonym sa...

Åh tack!! har mailat dig nu!!

MESC sa...

Fantastiska klänningar och hattar!

Anonym sa...

Vilken ljuvlig samling singoallaklänningar. Visste inte att du fanns i närheten av göteborgsområdet!? Kul!

Kristin sa...

Vilka söta singoallor! De ser verkligen jättefina ut där de hänger tillsammans med hattarna. Lycka till imorgon.

Petronella sa...

Underbart fina singoallor!