måndag 10 maj 2010

Marknaden i lördags

Marknaden i lördags blev ingen större försäljningssuccé. Regnet kom tidigare än vad prognosen hade förutspått vilket nog gjorde att många drog sig för att gå ut. Tråkigt att jag fick ett bord utomhus, förvisso under tak men det var en bra bit ifrån ingången till inomhusmarknaden. Ja, ja det var ändå roligt att jag fick sålt lite grann och att några hittade fram till mig :) Det är verkligen kul att stå och sälja sina saker och få feedback på det man gör! 


Så här såg mitt bord ut. Dregglisarna och väskorna hängde från början upphängda på en lina till vänster men när det började regna var jag tvungen att flytta ner dem. Prinsessbakelserna på tårfatet gick åt allihop. Den svarta och de röda singoallorna blev sålda. En och annan dregglis, några napphållare, några barnhalsband,  några haklappar och några mobilsmycken gick också åt. Som ni ser så hade jag laddat för en något större försäljning! ;) Jag har fotat det som blev kvar och lägger in de sakerna i butiken under veckan som kommer. Något som jag inte hade fyllt på så mycket av var mössor, trodde inte det skulle vara någon större efterfrågan då det närmar sig sommar men det är ju fortfarande rätt kallt och blåsigt, så det var en miss att jag inte hade sytt lite fler mössor i större storlekar då de jag hade kvar var ganska små.

Annat roligt som har hänt i helgen är att jag vann en knubbobörs hos MinMina, klicka här så får ni se hur den ser ut. Och så har jag har fått två utmärkelser, en av Alla kan sy och en av Tokerier. Tack så mycket! :)



Ni som läser bloggar via t ex Google reader, tycker ni att det är bra? För min del tycker jag att helhetsintrycket går förlorat och så missar man ju det som ligger ute i kolumnerna. Just nu är det väldigt många utlottningar/tävlingar på gång runtomkring. Jag länkar till några i min vänsterkolumn. Ta en titt där!

9 kommentarer:

Sandra -Vildkatten sa...

Jag har lagt till många bloggar i läslista, men så fort jag vill läsa inläggen klickar jag ändå in på resp blogg.

WilleBus sa...

Hej! Tråkigt med marknaden, det kanske kommer fler tillfällen att sälja alla fina klänningar på. Det såg verkligen inbjudande ut på ditt bord. / Jennie

Anonym sa...

Trist att marknaden inte blev bättre än så... Vet inte om jag sagt det förut men de rutiga singoalla är såååå fina :)

Anonym sa...

Hej grannen!
Du är så duktigt och gör så fina saker, tyvärr kom vi inte iväg på marknaden (inga pengar, inget kul). Annars hade jag vart dit. Trist att det inte gick bättre, men du ska se att det kommer fler tillfällen.
Kram Annica med Robin

od Andulky sa...

Trist med marknaden, ditt stånd ser jättefint ut!!

á Yeliqa sa...

Tråkigt att inte försäljningen gick bättre, ditt bord såg verkligen inbjudande ut, men tyvärr har ibland vädret alldelens för stor påverkan hur det går.

Anneli sa...

Trist att det inte gick bättre. Ditt bord såg verkligen jättefint ut.

KRUMELEJ sa...

Vad härligt det ser ut! Synd dock att vädrets makter var emot dig.

Randiga sa...

...önskar jag varit på marknaden men hade fullt upp med att fynda på loppis. när ska du ut på marknad nästa gång?