lördag 15 maj 2010

Orange väska och börs + nytt hemlisbyte


Den här väskan och börsen sydde jag till vårmarknaden. Börsen har jag nu själv lagt beslag på eftersom jag tycker den blev så fin. :) Gillar det här tyget! Får se om jag behåller även väskan eller om den blir såld framöver. Börsen är fodrad med enfärgat svart tyg. Dragkedjan fick jag av Makrill i senaste hemlisbytet. Den passade perfekt! Nästa gång jag syr en sådan här ska jag sy den lite bredare och kanske inte lika hög. Det är precis att pengarna får plats. Egenritat mönster till börsen. Väskmönstret är sydd efter Linnzans beskrivning men med lite ändrade mått.

Jag måste sätta mig och uppdatera butiksbloggen. Har fotograferat det som blev kvar efter marknaden men måste komprimera bilderna, fotoutrymmet i bloggen är väl begränsat har jag för mig? Så där har jag lite att sysselsätta mig med idag.

Det är dags för ett nytt hemlisbyte. Jag länkar här till tidigare frågor och svar eftersom det inte var så länge sedan sist och svaren har inte ändrat sig sedan dess. Temat den här gången är sommar. Ja, det vill vi ha nu! Regnet öser ner utanför fönstret för tillfället, inte så kul, men då kan man ju med gott samvete sitta inne och pyssla istället :) Önskar alla en fortsatt bra helg!

9 kommentarer:

Randiga sa...

Så vackert tyg, väskan är jättefin. Lyser upp en regnig dag som denna.

JuMel sa...

Jätte fin väska! Vilken skillnad det kan vara på vädret i detta avlånga land! Här är det plötsligt sommar, 24 grader varmt och strålande sol.Otroligt nog hade barnen överdragsbyxor och fleece för bara några dagar sedan...Nu förbereder vi för grillning och middag ute:)

Beata sa...

En börs och en väska att bli glad av. Jättefina!

od Andulky sa...

Grymt snygga!!

Unknown sa...

Åh nice, är tyget från IKEA?
Tyckte jag såg något liknande sist jag var där.
KRAn

KRUMELEJ sa...

Så läckert! Passar min smak då jag är svag för orange :D

Alla kan sy sa...

Åh, så fint med matchande börs och väska. Har tittat på Linzans väska flera gånger, men det har inte blivit av att jag sytt någon själv. Nu blir jag inspirerad. Var på IKEA i helgen. Dem har så många tyger som jag vill ha, men jag får sansa mig lite. Vi har ju inte ens kommit i ordning med det vi hade med oss innan flytten.

Min sambo postade ett brev till dig idag, så imorgon borde du få post från mig :).

Vi hörs!

Anonym sa...

Vilket härligt tyg! Vart kan man få tag i det?

Helena sa...

Tyget är köpt på IKEA. 49 kr/m eller något sådant.