fredag 11 september 2009

Bakat och smyckestillverkning



Imorgon, lördag, blir jag tonårsmorsa! Äldsta dottern fyller 13 och då blir det släktkalas till att börja med. Jag har bakat så det räcker till ett helt regemente känns det som, har hållit på hela kvällen, men jag ska inte klaga för jag tycker att det är roligare att baka än att laga mat :-) Kärleksmums, vaniljbullar och chokladsnittar har det blivit hittills och imorgon ska det bakas tårta.

Eftersom det här är en pysselblogg, (bakning kan i och för sig vara nog så pyssligt), lägger jag ut bilder på det jag gjorde igår. Det blev några halsband med matchande örhängen. Finns upplagda i butiken.



Silverfoilerade glashängen med silverfärgade kedjor



Örhängen med silverfoilhjärtan

5 kommentarer:

JuMel sa...

Wow, vilket smarrigt fika och fina smycken! Är oxå i stort behov av att baka då sonen fyller 2år om några veckor.Det var föresten jag som önskade vita pärlor på ett pandora liknande armband, visst hör du av dig när du fått hem dem så funderar jag på halsbandet så länge?Ha en trevlig tonårs födelsedag!/Mia

LillaBarn sa...

Snart ska det bakas här med, min dotter fyller snart tre!! Fast jag har inte bakat sen hemkunskapen i skolan, så det kan ju bli lite intressant... Jade är allergisk mot mjölk, ägg och nötter, så det blir lite extra utmaning där! Jättefina smycken, och tack för tipset, ska kolla in deras shop. Har inte lyckats hitta något här i Australien och har ingen aning om vart man ska leta... Men jag kan ju med all fördel beställa hem till släktingar i Sverige som kan skicka vidare hit, så gör jag med tyger iallafall!
Grattis till tonåringen!!

Mysebo sa...

Å så mummsigt! Grattis till tonåringen. Min kille blir två om en månad och så kommer u Skrutt nu vilken dag som hälst, så här blir det en del kalas oxå. Men baka det tänker jag inte göra. Den lilla energin jag har lägger jag på att sy till Skrutt :-)

Beata sa...

Fina smycken!

Anna, Tvillingtand sa...

ÅÅ härliga bilder! Fina smycken och goda kakor =)