onsdag 23 september 2009

Mössor och dregglisar igen



Jag har ju inget behov av dregglisar här hemma men det är ju riktigt roligt att sy dem. Mössmönstret är egenritat eller vad man ska kalla det, jag har ritat av köpemössor för att få till storlekarna någorlunda. Dreggelscarfsmönstret fanns med i Allt om handarbete, nr 3 2007. Tryckknappar hann jag inte banka i färdigt i kväll så det får bli fortsättning på det en annan dag. Jag lägger ut de här i butiken, blir de sålda - kul, om inte så får de bli presenter.



Snart halloween - pumpaorange och spöken!

Tygerna kommer från olika ställen, prickigt tyg från Andersson & Hjalmarson i Ulricehamn, rosa tyg med röda hjärtan (ett vävt tyg) från Stoff och stil, kanintyg från JNYdesign. Svartvitrandigt tyg från Stoff och stil, spöktyget, ett flanelltyg, från Myrins. På baksidan av de prickiga dreggelscarvsen är det svart velour. Kanintyget och hjärtantyget har röd velour som baksida och den svartvitrandiga och spökdregglisen har vit stretchfrotté. Det var nog det hela.

7 kommentarer:

Strumpetossa sa...

Fina! Gillade de orange med prickar, fint tyg!

Fangoria sa...

Fina!! Som Strumpetossa sa, de orange var jättehärliga, jag älskar orange! Spökena är också mysiga!!

Anna, Tvillingtand sa...

Å så många fina! Här hemma har vi inte heller nån användning av dregglisar, men jag tänker använda de jag syr som scarfs till hösten =)

Mysebo sa...

Fin fint. "Pumpa" settet var mysigt!
Traktorn bor kvar, tror den har parkerat! -suck :-)

LillaBarn sa...

Härliga, vilka färger!!!

od Andulky sa...

Snygga!

Lina sa...

Jättefina, gillar rosa med röda hjärtan, superfin :)