tisdag 22 september 2009

Beställt pippiset



Fick en beställning på en pippitunika och pippibyxor för ett tag sedan. Nu äntligen är det färdigt. Alltid lika nervöst med beställningar, kommer det passa? Det här ska till en 3-årig flicka i Norge. Min dotter är ju 3 år så jag gick efter mina vanliga mönster och lade till lite extra på längden för säkerhetsskull. Singoallamönster från Allt om handarbete och byxmönster från Ottobre, båda mönstret är tidigare väl använda. Pippityget är köpt på Åhléns. Mudden från Myrins.





Jag har vunnit en tävling till! Den här gången blev det en mössa, hos Alvinea! Kul! Tack N för att du drog min lott :-)

Jag är hemma idag med en lätt febrig C, om någon undrar varför jag sitter här och bloggar mitt på blanka förmiddagen ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

UUUU sa pippigt!!!! :)))))) Härligt.
Nagon som undrar varför jag/vi sitter och LÄSER bloggar mitt pa blanka förmiddagen...? hihi

MADELEINE sa...

Åh vad kostar tunika plus muddbyxor i det tyget? Love it..!!!