tisdag 29 september 2009

En pingvintröja

När jag beställde vaxdukstyget från Stoff och stil så passade jag även på att beställa pingvintyg. Det blev en liten bit av det rosa pingvintyget, det blå som var det jag hade tänkt beställa var slut för tillfället.



Det blev en tröja till C. Tänkte att hon ska ha den till ett par bruna mjukisbyxor som hon har sedan tidigare. Får lägga upp livebilder en annan dag. Jag använde mig av samma mönster som till molntröjorna, finns med i Ottobre 1/2007. Det är lite puffärm på det här mönstret men jag har försökt få bort det mesta av puffet eftersom jag vill ha ett rakare och smalare mönster. Mönstret är egentligen till en kortärmad t-shirt men här blev det långa ärmar med muddar + att jag inte fållade nederkanten utan gjorde en slags muddrullå, den blev lite svajig så den gör jag eventuellt om. Ganska mycket ändrat från utgångsmönstret alltså ;-)

Pingvintyg och brun mudd från Stoff och stil.

Jag har lyckats sy en tetranecessär också men den hade C med sig till dagis i morse och där ligger den kvar ofotograferad. Tack ni som tipsade om vart jag kunde hitta mönstret till en sådan! Det blev även en vanlig necessär som sonens kompis tyckte skulle passa bra till att ha legogubbar i så den fick han med sig hem, hann ta ett kort på den innan den försvann härifrån i alla fall.


10 kommentarer:

JuMel sa...

Fin tröja! Tänkte beställa det turkosa pingvintyget när det kommer in igen men det kanske får bli lite av detta oxå?!

Anja Allvin sa...

Oj, visste inte att det rosa tyget fanns! Har ett par meter av det blåa kvar :-)))
Fin tröja det blev!

Thea sa...

Mwn oj vad fint! Det hade jag faktiskt missat helt! Gör sig jättesnyggt på en tröja och jag ser en tunika framför mig. Mmmmm.

Jeanette sa...

Superfint1 Har själv sytt av det blå och väntar på lite av det rosa också. tycker tyget var helt underbart. Måste vara hur skönt som helst att springa runt i...

Anna, Tvillingtand sa...

Så fin tröja! Jättehärlig! Jag tycker också necessären passar perfekt till legogubbarna =)

Palven sa...

Så läcker!
Själv missade jag det rosa utan beställde bara blått, så det blir nog en beställning till efter att ha sett din fina tröja :o)

Åsa Tidqvist sa...

Nämen jag visste inte att det fanns i rosa!? ska genast surfa in på s&s o kolla! väldigt snygg tröja iaf!

LillaBarn sa...

Jättefin, vilket underbart tyg!!!

Katrin sa...

Snygg tröja! Tyget är lovely!!!

AkH sa...

Så fin tröjan blev, jag fastnade för necessären också. Jättefin!
Må gott!
Anna-Karin