tisdag 22 september 2009

Börja med något nytt kanske?

Satt och tittade runt på Etsy för ett tag sedan och hittade så mycket fina saker i filt och även en massa fina tovade saker. Bea tipsade om ett par böcker häromdagen och hos Ulliga gulliga saker finns ju helt underbara tovade saker. Man blir verkligen inspirerad! Måste prova på att tova, får nog läsa på lite först bara. (Bilderna har jag lånat från Etsy, sök på needelwork, wool, felt mm)



Tovade ekollon













Halsband med tovad räv!





13 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Åh, fina grejor!! Vill ha allt! ;-)

jenny sa...

Hur kul som helst att tova, man blir lite besatt, faktiskt. Absolut värt att testa.
-jenny-

Äppel Päppel sa...

Men, vilka fina saker! Helt otroligt fint! Verkar kul!

Anja Allvin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anja Allvin sa...

Jag gillar halsbandet med räven!!!!
Har själv tovat rätt mycket innan sömnaden tog över :-)

Heimlaga sa...

Jätte fina saker! Jag köpte lite ull och filtnålar i fjol till jul, men har aldrig riktigt kommit igång.

r e b e c k a sa...

tova är ju jättekul och sååå enkelt om man bara vill göra tex. såna där ekollon som på första bilden. sätt du fart med nålen och ullen utan att läsa på tycker jag! :)
panduro har nepalull i supersnygga färger tex.

h/saltaste bönan sa...

Rävhalsbandet är ju helt fantastiskt!!

lainestuff sa...

Åh, så fina grejjer.
Mvh Lainestuff

Katrin sa...

Åh, halsbandsräven var ju för söt!!!

Mysebo sa...

Testa vettja! Jag har provat- det var kul, men tyvärr blev jag alldeles tept i näsan av ull(dammet)

Madele sa...

Jätte-jättefina saker! Rävhalsbandet var ju ljuvligt, skulle passa min tjej som älskar rävar och heter Tova! ;-)

/Madeleine

Tygterrier sa...

Rävarna är ju bara helt underbara! Kanske dags att plocka fram nålfiltningsgrejorna igen, har så dåligt tålamod bara :-)