måndag 14 december 2009

C i sin nya molntröja


Jag lyckades fånga C på bild i sin nya molntröja innan vi åkte över till kusinerna. Just nu vill hon helst inte vara med på kort överhuvudtaget, men jag lyckades i alla fall få till några bilder. Får skoja till det lite och säga roliga ord, som "prutt" t ex. Hon stod stilla i hela 30 sekunder, så det ville till att vara snabb med kameran.


Jag tog några bilder när pepparkaksbakningen pågick också. Tack J för att vi fick komma och baka hos er och tack för det goda fikat!

Angående mudden så är jag ju definitivt inte först med att sätta bred mudd nertill på en tröja. Jag vet att bl a Mockolini, Lille Bus och Krumelej har gjort det tidigare, och säkert en hel massa andra till. Om ni tittar här så ser ni att jag också har gjort det förut ;-) Det är ju alltid en fin linje mellan att inspireras och att kopiera. Den här diskussionen har ju förts på en del bloggar och i forum de senaste veckorna. Jag tycker att det är tråkigt att några väljer att sluta blogga p g a detta.

11 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Jag håller med dig om att det är trist att det har blivit sådana diskussioner kring att bli kopierad kontra att inspireras. Inte trist att diskussionen har kommit upp utan att endel känner sig sårade och väljer att sluta blogga.
Jag gillar bloggformen och låter mig inspireras och hoppas andra kan bli inspirerade av mig. Sen handlar det ju mycket om att respektera andra, kan jag tycka.
Jättefin tröja för den delen.
Får jag fråga hur du gör collaget med bilderna, är det photoshop?

Starka Ulle sa...

Håller med föregående talare, och tröjan var jättesnygg!

JuMel sa...

Håller oxå med Lilla Gryn! Fin tröja iaf vem som än gjorde mudden först:)Söt dotter du har oxå!

Y sa...

det är jättesnyggt med bred mudd sådär! nåt av det bättre med 80-talet :-)

Anonym sa...

älskade verkligen denna tröjan, kan se min dotter i en sån. älskar den breda mudden!!!!!

Lilla Gryn sa...

Tack för tipset!! Jag ska genast prova.

Ida sa...

Hejsan Helena!
Vad kul att du hittat till mig. Nu hade ju jag chansen att hitta till dig=) Ville bara passa på att meddela att du vunnit lite bokstäver i min utlottning=) Det vore jättebra om du mailade mig angående vilka bokstäver du vill ha samt din adress så skickar jag dem så snart jag kan.
Maila mig på: idabe223@yaoo.se. Grattis!!!
Kram Ida

LillaBarn sa...

Alla kopierar väl i viss mån, man kan ju inte direkt uppfinna nya plagg heller. Och tygutbudet är ju sådant att man inte kan annat än att köpa likadana tyger som alla andra + alla kan ju inte trycka eget. Sen tycker jag det är roligt att inspireras av andra, eller kanske tilloch med inspirera någon själv. Jag tycker det finns viktigare saker att bli upprörd över här i världen, än om någon råkat använda samma tygkombo som mig!!!! Fin tröja, och vilket underbart hår hon har.... Hur får du henne att stå still när du gör håret!??? Mutar du henne med guld och gröna skogar???

Anna, Tvillingtand sa...

Din dotter är verkligen helt underbart söt och fin i sin tröja! Håller med dig om att det är tråkigt när det slutas blogga, och man måste få inspireras av andra!

LillaBarn sa...

Att jag inte tänkte på det.... Jade älskar ju Pippi!

Vecka - Vecka sa...

Vilken fin tröja och vad mysigt det ser ut med pepparkaksbakningen!