söndag 6 december 2009

Marknaden


En kort rapport från gårdagens julmarknad som var ett riktigt rolig upplevelse och det gick över förväntan! Tack för alla lycka till och tips inför marknaden!

Det som sålde bäst var haklappar, dregglisar, mössor och lussekatter. Små pippiväskor sålde också bra. Smycken gick det lite trögare med, änglarna sålde bäst av det jag hade med mig.

Förkläden och stora väskor hade jag med mig också, de hängde bakom i hörnet på en hängare som min sambo svetsat ihop på jobbet. Färgen han valde var väl sisådär, illgrön! Det var den enda färgen de hade på jobbet för tillfället, möjligtvis att det fanns illrosa också! Hade helst velat haft den vit, men det var snällt av honom att han hjälpte mig med den. Den kom inte till jättestor användning då den som sagt stod i ett hörn och vägen in var blockerad av ett annat bord men den kommer förhoppningsvis till användning en annan gång och jag kan ju alltid måla om den i en mer diskret färg tills dess. Det här var första marknaden jag var med på och jag hoppas att det blir fler gånger! Här finns fler bilder från marknaden.

Min bordsgranne sålde jättefina tovade änglar och hjärtan och även jättefina adventsljusstakar som hon gjuter och dekorerar med "mossa" av grön ull. Jag var tvungen att köpa med mig en ljusstake hem. :) På min är det rött tovat hjärta framtill också.



Här är ljusstaken tidigare idag, eldar första ljuset för att komma ikapp, nu i kväll har vi även tänt det andra ljuset.

3 kommentarer:

JuMel sa...

Kul att det gick bra på marknaden! Så tokigt att smycken inte var lätt sålda, tycker de borde gå åt som smör nu i juletider... Fin ljusstake, förstår att den fick följa med hem!

re.do sa...

Skoj att vara på marknad, det är verkligen julmarknader överallt nu :) Mycket fiffigt med en ställning till att hänga upp saker på. Måste nog göra någon själv oxå till nästa år.

Mysebo sa...

Kul att det gick bra för dig! Jag diggade den illgröna färgen *fniss